המלצת היום – אאוטבריין וטאבולה

בוודאי יצא לכם, לאחר שסיימתם לקרוא כתבה מעניינת באתר גדול, להיתקל בסופה ברשימה קצרה של המלצות על תכנים נוספים שעשויים לעניין אתכם. תחת הכותרת "בנוסף אולי תאהב/י את…" או "עוד כתבות שיעניינו אותך" אנו זוכים לקבל קישורים לכתבות, סרטונים ותכנים אחרים, באותו אתר או כהפניות לאתרים חיצוניים, לעיתים כתוכן סטנדרטי ולעיתים כתוכן שיווקי מובהק.

הקישורים הללו משתייכים לתחום הלוהט ביותר בתחום התוכן באינטרנט היום, "שיווק תוכן" (Content Marketing). מדובר בתכנים ממומנים המשתלבים כחלק בלתי נפרד בתוך תכני אתרים רבים בארץ ובעולם, ולהם מספר יתרונות בולטים: הם יכולים להאריך את משך השהייה של משתמש באתר, להתגבר על "עיוורון באנרים" (העובדה שגולשים רבים פשוט מתעלמים מפרסומות) ועוד.

קיימות מספר חברות גדולות העוסקות בתחום שיווק התוכן, אולם השתיים המובילות בעולם כרגע הן שתי חברות שמקורן בישראל:

אאוטבריין (Outbrain)

החלוצה בתחום המלצות התוכן נוסדה בנתניה בשנת 2006 על ידי ירון גלאי ואורי להב, והיא למעשה הייתה הראשונה במה שהפך להצלחה שחברות רבות בעולם מנסות לחקות.

המודל העסקי שפיתחה אאוטבריין פשוט מאוד: היא גובה תשלום בעבור שיבוץ המלצות לקריאת מאמרים ותכנים אחרים בסופה של ידיעה כלשהי באתר מסוים. בכל פעם שגולש מקליק על אחת ההמלצות הוא מגיע אל עמוד אחר באותו אתר או לאתר חיצוני, נחשף לפרסומות המשובצות בו וכך למעשה מהווה רווח עבור האתרים הללו. כולם מרוויחים!

כיום אאוטבריין עומדת בפני הנפקה בבורסה, כששוויה מוערך בלמעלה ממיליארד דולרים. היא מספקת כ-200 מיליארד המלצות תוכן ללמעלה מחצי מיליארד משתמשים ופעילה ב-55 ארצות שונות, ביניהן ארה"ב, בריטניה, צרפת, ברזיל, הודו, יפן ועוד.

טאבולה (Taboola)

החברה הוקמה בשנת 2007 בתל אביב על ידי היזם אדם סינגולדה, ובתחילת דרכה עסקה בתחום שונה לגמרי: ניתוח תכנים בסרטוני וידאו. המודל העסקי שלה התבסס בין היתר על המלצות על סרטונים ברשת, בהמשך התווספו המלצות על תכנים טקסטואליים, ולבסוף היא פשוט העתיקה בגלוי את המודל העסקי של אאוטבריין.

לעומת חברות אחרות שניסו לעשות את אותו הדבר, לטאבולה זה הצליח: מדי חודש היא מספקת יותר מ-200 מיליארדי המלצות תוכן ללמעלה מ-600 מיליוני משתמשים ייחודיים ברחבי העולם, בדגש על השוק האסיאתי דוגמת סין ויפן. כמו כן, על אף שכרגע מנכ"ל החברה אינו מתכנן למכור או להנפיק אותה, גם שוויה של טאבולה מוערך בכמיליארד דולרים.

מי עדיפה, טאבולה או אאוטבריין?

אם יש לכם אתר ואתם מעוניינים להתחיל לקדם בו תכנים בעזרת אחת משתי הפלטפורמות המובילות בעולם בתחום שיווק התוכן, כדאי לדעת כי קהלי היעד של שתיהן דומים למדי, וגם המחירים למשבצת תוכן הם פחות או יותר דומים.

עם זאת, רבים טוענים כי קיים הבדל משמעותי באשר לאיכות התוכן שניתן למצוא בהמלצות הללו. נדמה כאילו אאוטבריין היא השקולה והרצינית יותר, מעין "מבוגר אחראי", שכן היא עושה מאמצים לקדם תכנים איכותיים ומעניינים על חשבון תוכן פרסומי טהור, ואילו טאבולה היא השובבה והמתירנית. כלומר, באאוטבריין סביר יותר להניח שתמצאו תכנים מוקפדים וכתובים היטב, בעוד בטאבולה תגיעו ליותר תכנים שיווקיים מובהקים.

לסיכום, עוד לא קראתם כלום

תחום שיווק התוכן, על אף שהוא קיים כבר מספר שנים, עדיין נמצא רק בתחילת הדרך. על אף שיש מי שאומרים כי הוא גורם לטשטוש בין עיתונאות לפרסומת, הגולשים ממשיכים להקליק בהמוניהם והרווחים ממשיכים לזרום הן לכיסיהן של חברות המלצות התוכן והן לאתרים המפרסמים עצמם. נראה שההמלצות בסוף הכתבות לא עומדות להיעלם בקרוב.

אז, תרצו לקרוא עוד משהו?

מתלבט מה לעשות מכאן והלאה?

מזמינים אותך לפגישת ייעוץ שיווקי בחינם!

נשמע במה אתה עוסק, על איזה רעיון חדש אולי חשבת ונציג בפניך את התמונה הכללית
לפני שתבצע כל פעולה שעשויה לעלות ביוקר. הרווח כולו שלך (והקפה עלינו…)!

אודותינו

אנחנו משרד לייעוץ שיווקי ופרסום, המציע קשת רחבה של שירותי פרסום לעסקים. עם ניסיון של אנשי מקצוע בעלי רקורד עשיר במדיה ורעב לייצר את הדבר הגדול הבא באינטרנט!

בואו לקפה...

מושב אליעד, רמת הגולן 12927
טלפון: 04-6602484
שעות פעילות: א’-ה’ 9:00-17:00
דוא"ל: digital@tizmun.co.il

כל הזכויות שמורות לתזמון © 2006