להישאר ממוקדים: ניהול קמפיין שיווקי במדיה החברתית

ניהול קמפיין שיווקי במדיה חברתית דורש הבנה מעמיקה של הרשת שבה אנו בוחרים לפרסם, של קהל היעד שלנו ולא פחות חשוב מכך: של מטרות החברה. ראשית, חשוב לזכור שרוב האנשים נמצאים בפייסבוק לא למטרות מסחריות, אלא כדי לגלוש, ליצור קשר עם חברים או סתם לשחק.

לכן, קמפיין שיווקי חייב להיות מעניין וממוקד ולהביא ערך נוסף פרט למטרות השיווקיות של החברה או בית העסק. לכן אחד מכללי הבסיס הוא לדבר אל הגולשים בגובה העיניים ולא להפציץ אותם במונחים מקצועיים כבדים, שיבריחו אותם למחוזות אחרים, ולא יובילו לתוספת לייקים לדף העסקי שלכם בפייסבוק.

להיות ממוקד ואינטראקטיבי

הקמפיין צריך להיות ממוקד לקהל הגולשים. ראשית, חשוב לזכור שלא תמיד הרשת החברתית תהיה הפלטפורמה הטובה ביותר לשיווק. לכן, חברות שעיקר הקהל שלהם הוא מבוגר למשל, לעיתים עלולות לבזבז משאבים יקרים ולא להשיג את התוצאות הרצויות עבורן.

נוסף על כך, על הקמפיין להיות אינטראקטיבי ולשתף את הגולשים בתכנים. אחת הדרכים להשיג לייקים לדף העסקי שלכם היא באמצעות שאלונים, חידונים ומשחקים – אבל כאלה שיספקו ערך מוסף ולא רק יובילו את הגולשים לתוכן שיווקי אגרסיבי.

השגת לייקים לדף העסקי טמונה בעיקר במידת האטרקטיביות של החומרים בקמפיין השיווקי. אחת הדרכים הטובות ביותר לקדם את הדף העסקי היא באמצעות הענקת הנחות או קופונים לגולשי האתר. לכן קמפיין שיווקי במדיה החברתית הוא יעיל למשל לחברות אופנה בעלות קו צעיר ורענן, ופחות למי שרוצה לשווק יחידות של דיור מוגן (אולם איני פוסל זאת על הסף קידום כזה כאמצעי שיווקי משני או משלים יהיה נהדר אך יצריך אסטרטגיה שיווקית שונה שמתאימה לקהל היעד אליו נטרגט בקמפיין שלנו).

להקפיד על איכות התכנים

כדי שהתכנים אכן יהיו אטרקטיביים, חשוב שהם לא יהיו לעוסים ויספקו מידע חדש למשתמשים – כלומר יהיו בלעדיים, מקוריים ועדכניים. לא פחות חשוב מכך היא העובדה שעל התכנים להיות איכותיים: לשם כך לא מומלץ להחליף את כל עמוד הפייסבוק של בית העסק, למשל, בכל יום – אלא לשמור על איזושהי יציבות.

גם כאן, יש לזכור שמשתמשי האינטרנט לא בהכרח יגלשו לעמוד הקהילה שאתם מפרסמים לקידום קמפיין מדי יום, משום שבראש ובראשונה הם מתעסקים בעניינים שנוגעים ישירות אליהם.

מתלבט מה לעשות מכאן והלאה?

מזמינים אותך לפגישת ייעוץ שיווקי בחינם!

נשמע במה אתה עוסק, על איזה רעיון חדש אולי חשבת ונציג בפניך את התמונה הכללית
לפני שתבצע כל פעולה שעשויה לעלות ביוקר. הרווח כולו שלך (והקפה עלינו…)!

אודותינו

תזמון מרכזים תחת קורת גג אחת את כל הפתרונות הלוגיסטיים והתפעוליים להם זקוק כל עסק בפעילותו בעולם הדיגיטלי.
קרא עוד…

בואו לקפה...

מושב אליעד, רמת הגולן 12927
טלפון: 054-2922212
שעות פעילות: א’-ה’ 9:00-15:30
דוא"ל: [email protected]

כל הזכויות שמורות לתזמון © 2006